wrapper

Ανακοινωθέντα Σεβασμιωτάτου

“Αναγκαίες διευκρινήσεις” – Ανακοινωθέν Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

ν Πειραιεῖ τῇ 13 Ἰουλίου 2020

Ἀναγκαῖες διευκρινήσεις

Στήν πολύπαθη χώρα μας ὑπάρχει μία ἐλίτ «διανοουμένων» ἡ ὁποία ἀρέσκεται στήν ἐθνοαποδόμηση καί στήν ἐπικράτηση ἑνός κλίματος κατευνασμοῦ καί ἡττοπάθειας καί ταυτόχρονα προσφυγῆς σέ ἀνώδυνες καί ἀνούσιες ἀναλύσεις, διακηρύξεις καί δηλώσεις. Τό ἡρωϊκό πνεῦμα τῶν μαρτύρων τοῦ Γένους μας πού μέ τό αἷμα τους πότισαν τό δένδρο τῆς ἐθνικῆς μας ἐλευθερίας δέν τούς συνέχει καί δέν τούς συγκινεῖ καί ἐπιλέγουν ὡς λύση «Τί νά κάνουμε νά γίνουμε σάν κι αὐτούς;» ἀγνοώντας τήν ἱστορική πραγματικότητα ὅτι στίς διεθνεῖς σχέσεις καί μάλιστα μέ λαό δυνάστη πού ἐπί 5 αἰῶνες κατεδήωσε τήν Πατρίδα μας καί διήρπασε τά ἐδάφη μας, δέν χωρεῖ ὁ καθωσπρεπισμός τῆς κοσμικῆς ἠθικῆς, γιατί χωρίς ἔμπονη ὑπεράσπιση τῶν δικαίων σου ἀφανίζεσαι ἀπό τό ἱστορικό προσκήνιο. Λησμονεῖται ὅτι εἴμεθα ὁ μόνος λαός τῆς Βαλκανικῆς πού δέν κατόρθωσε νά ἀπελευθερώσει τό ἱστορικό του Κέντρο, ἐνῶ ἡ βασική ἐπιδίωξη τῆς Φιλικῆς Ἑταιρείας ἦταν ἡ κατάληψη τῆς Κωνσταντινουπόλεως καί ἡ πυρπόληση τοῦ Τουρκικοῦ στόλου, στόχοι πού δέν πραγματοποιήθηκαν κατόπιν προδοσίας καί ἐκτελέσεως τῶν ἰθυνόντων.

Ἄλλωστε αὐτές οἱ ἡττοπαθεῖς ἀπόψεις καί ὁ ἐθνικός διχασμός παρέδωσαν ἀμαχητί τήν Ἀνατολική Θράκη, τήν Ἴβρο καί τήν Τένεδο, στήν νέα Τουρκία τοῦ Μουσταφά Κεμάλ. Εἰδικώτερα μετά τήν «αἰδήμονα» σιωπή τῶν ἰσχυρῶν τοῦ κόσμου καί τήν ἀποστολή συλλυπητηρίων ἀπέναντι σέ ἕνα ἐμβληματικό ζήτημα πού γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό ἀποτελεῖ τήν ψυχή του καί γιά τήν Παγκόσμια Κοινότητα θέμα παγκόσμιας πολιτισμικῆς ἀξίας καί συνύπαρξης τῶν λαῶν, ἀλλά καί ἀπέναντι στήν μαξιμαλιστική νεοθωμανική ἀντίληψη τοῦ Ταγίπ Ἐρντογάν νά ἐπιτύχει στήν ἐπέτειο τῶν 100 χρόνων τῆς νέας Τουρκίας νά ἀποδομήσει τό κοσμικό κράτος τοῦ ἱδρυτοῦ της Μ. Κεμάλ, νά ἀνιδρύσει τό Χαλιφάτο τοῦ Σουνιτικοῦ Ἰσλάμ καί νά διεκδικήσει τά ἐδάφη τῆς Ὀθωμανικῆς Αὐτοκρατορίας στήν Β. Ἀφρική, τήν Μ. Ἀνατολή καί τά Βαλκάνια, ἡ Χώρα μας δέν ἔχει τήν πολυτέλεια νά κρύβεται πίσω ἀπό διανοουμενίστικες καί ἐλιτίστικες προσεγγίσεις ἀλλά καλεῖται νά δείξει σταθερότητα καί ἀποφασιστικότητα, ὄχι μέ διακηρύξεις ἀλλά μέ μέτρα πού θά πονέσουν. Γι’ αὐτό πρότεινα:

  1. Τήν κατάργηση τοῦ Νομοθετικοῦ Πλαισίου γιά τήν ἀνίδρυση καί λειτουργία Ἰσλαμικοῦ τεμένους ὡς ΝΠΙΔ τοῦ Ἑλληνικοῦ Δημοσίου, διότι μετά ἀπό αὐτή τήν ἐξέλιξη καί τήν σημειολογία της, ἀποτελεῖ πράξη ἐθνικῆς μειοδοσίας καί ἐν ταὐτῷ χρεωστᾶ ἡ Ἑλληνική Πολιτεία νά ἐκπληρώσει τήν πρό 4μήνου «προφητεία» τοῦ Τ. Ἐρντογάν ὅτι ἡ μετατροπή τῆς Ἁγ. Σοφίας σέ τέμενος, θά σημάνει διακινδύνευση τῶν τεμένων σέ ἄλλες χῶρες. Ἀσφαλῶς καί δέν διαννοοῦμαι τήν κατάργηση τῆς ἐλευθερίας τῆς θρησκευτικῆς συνειδήσεως καί ἀποδέχομαι πλήρως τήν λειτουργία τεμένων στήν Θράκη καί τό Λεκανοπέδιο μέ τίς νόμιμες προϋποθέσεις πού ἰσχύουν γιά ὅλους τούς εὐκτηρίους οἴκους κάθε γνωστῆς θρησκείας. Ἡ ἀνίδρυση ὅμως καί λειτουργία ἰσλαμικοῦ τεμένους ἀπό τό Ἑλληνικό Κράτος, ἰδιαίτερα αὐτή τήν ἐποχή δέν ὑπερασπίζονται τόν δῆθεν δικαιωματισμό, ἀλλά ἀναδεικνύουν τήν ἡττοπάθεια καί τά φοβικά σύνδρομα πού μαστίζουν τό ἑλληνικό Πολιτικό Σύστημα.
  2. Τήν κατάργηση τῶν ἐλλείψει ὁμογενείας δύο ἀχρήστων Προξενείων τῆς Ἑλλάδος στήν Ἀνδριανούπολη καί τήν Σμύρνη ὥστε κατ’ ἐφαρμογή τῆς ἀρχῆς τῆς ἀμοιβαιότητος τοῦ Διεθνοῦς Δικαίου νά καταργηθοῦν ἀντιστοίχως τά δύο Τουρκικά Προξενεῖα στήν Κομοτηνή καί τήν Ρόδο πού ἐνδιαφέρουν οὐσιωδῶς γιά προφανεῖς γεωπολιτικούς λόγους τήν Τουρκία.
  3. Νά ἀφαιρεθεῖ ἡ Ἑλληνική ὑπηκοότητα ἀπό ὅσα μέλη τῆς θρησκευτικῆς Μουσουλμανικῆς μειονότητος τῆς Θράκης, πού παρά τήν Συνθήκη τῆς Λωζάνης, αὐτοπροσδιορίζονται ὡς Τουρκογενεῖς καί ἔχουν Τουρκική ἐθνική συνείδηση καί νά ἀπελαθοῦν ἄμεσα. Ἄλλωστε τό Τουρκικό θηριῶδες καθεστώς μέ τά Σεπτεμβριανά καί τίς ἀπελάσεις, συρρίκνωσε τήν ἀνθούσα στήν Κωνσταντινούπολη Ἐθνική Ἑλληνική ὁμογένεια τῶν 200.000 σέ μόλις 2.500.

Σέ αὐτά τά λυσσιτελή μέτρα πού θά ὀχλήσουν ἱκανῶς τήν Τουρκική προκλητικότητα καί θά ἀποτελοῦν ἀξιόλογη ἀπάντηση προσθέτω εἰσέτι:

Τήν διακήρυξη ἀπό τήν Ἑλλάδα στά fora τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης ὅτι γιά ὁποιοδήποτε θέμα σχέσεων ΕΕ καί Τουρκίας ἡ Ἑλλάδα ἀσκεῖ VETO μέχρι τῆς ἄρσεως τῆς ἐναντίον της προσβολῆς καί ὕβρεως. Εἶναι πολυσήμαντος ἡ δήλωση τῆς τ. Πρυτάνεως τῆς Σορβόνης κ. Ἑ. Γλύκατζη Ἀρβελέρ, ὅτι μετά τήν μετατροπή ἐπισυνέβη ἡ δευτέρα ἅλωση τῆς Κων/νουπόλεως καί

Τόν ἀποκλεισμό τῆς διόδου τῶν Κήπων γιά τήν διακίνηση τοῦ Τουρκικοῦ ἐμπορίου.

Οἱ μαξιμαλιστικές καί νεοθωμανικές βλέψεις τοῦ Ταγίπ Ἐρντογάν δέν ἀπομειώνονται μέ τόν κατευνασμό, ἀλλά ἀποθηριώνονται καί φοβοῦμαι εἰλικρινῶς ὅτι τό προσεχές φθινόπωρο ἐκμεταλλευόμενος τήν περιδίνηση τῆς Ἀμερικανικῆς πολιτικῆς σκηνῆς καί τήν Γερμανική Προεδρία τῆς ΕΕ, θά εἶναι ἐξόχως κρίσιμο. 

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Διαβάστε περισσότερα

Μητροπολίτης Πειραιώς: Ἡ Ἑλλάς ὀφείλει νά ἀπαντήσει δυναμικά στήν ἱερόσυλη καί βάρβαρη μετατροπή τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας σέ Μουσουλμανικό τέμενος τῆς ψευδοθρησκείας τοῦ Ἰσλάμ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 10 Ἰουλίου 2020

 

Ἡ Ἑλλάς ὀφείλει νά ἀπαντήσει δυναμικά στήν ἱερόσυλη καί βάρβαρη μετατροπή τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας σέ Μουσουλμανικό τέμενος τῆς ψευδοθρησκείας τοῦ Ἰσλάμ.

Ὁ σχεδιασμός τοῦ νεοθωμανοῦ Ταγίπ Ἐρντογάν ὁλοκληρώθηκε. Ἡ δικαιοσύνη στήν Τουρκία ἀποδεικνύεται γελοιωδέστατο ἄθυρμα τοῦ φασιστικοῦ Ἰσλαμικοῦ καθεστῶτος. Ὁ Ἐρντογάν ἐζήλωσε Ἠροστράτεια δόξα καί ἐπιδιώκει νά πυρπολίσει τίς διανθρώπινες σχέσεις καί νά δηλητηριάσει τήν συνύπαρξη τῶν Ἐθνῶν. Ὀρέγεται τόν τίτλο τοῦ Χαλίφη τοῦ Σουνιτικοῦ Ἰσλαμικοῦ κόσμου ἑνός ἀνθρωποκατασκευασμένου πολιτικοοικονομικοστρα-τιωτικοῦ συστήματος βίας, ἁρπαγῆς, δολοφονιῶν, ἐγκλήματος καί ἀπάτης, πού δῆθεν ἑδράζεται στόν Δημιουργό τῆς ζωῆς, ἐνῶ εἶναι ἕνα συμπίλημα γνωστικῶν θρησκευτικῶν δοξασιῶν καί μία κακέκτυπος ἀντιγραφή ἀποκρύφων γνωστικῶν βιβλίων Παλαιᾶς καί Καινῆς Διαθήκης, Ζωροαστρισμοῦ καί ἀρχαίας Ἀραβικῆς θρησκείας.

Ἀπέναντι σέ αὐτό τό κακούργημα καί ἀνοσιούργημα τῆς καταδολίευσης τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, ἀπό ἕνα κατ’ οὐσίαν δαιμονικό κοσμοείδωλο, ἡ Ἑλλάς καλεῖται μόνη της δυστυχῶς νά ἀντιμετωπίσει τό ἔγκλημα, ὄχι μέ ἄσφαιρες καί ἀνούσιες δηλώσεις καί διαγγέλματα, ἀλλά μέ πράξεις ἔμπονες καί οὐσιώδεις. Ἄς καταλάβουν ὅλοι, ὅτι τά φοβικά σύνδρομα τοῦ κατευνασμοῦ ἐπιτείνουν τίς ἁρπακτικές διαθέσεις τοῦ νεοθωμανοῦ Ἐρντογάν. Ἡ Ἑλληνική Κυβέρνηση καί τό Ἑλληνικό Πολιτικό σύστημα, δέν πρέπει νά περιμένει καμμία οὐσιώδη στήριξη ἀπό τούς διεθνεῖς ὁργανισμούς ἤ τήν ΕΕ καί μάλιστα μέ Γερμανική προεδρία, ὅπου φιδοσέρνεται ἡ διεθνής διπλωματία καί παίζεται τό βρώμικο «σκάκι» τῆς ὑποδούλωσης τῶν μικρῶν καί ἀνυπερασπίστων λαῶν.

Καλῶ τήν Ἑλληνική Κυβέρνηση, νά ἀπαντήσει ἄμεσα στό ἀνοσιούργημα τοῦ Τ. Ἐρντογάν.

  1. Νά εἰσαγάγει μέ τήν μορφή κατεπείγοντος Νομοσχέδιο, στήν Βουλή τῶν Ἑλλήνων, νά καταργηθεῖ τό νομοθετικό πλαίσιο ἀνιδρύσεως καί λειτουργίας Ἰσλαμικοῦ Τεμένους στό Βοτανικό, ΝΠΙΔ τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους.
  2. Νά καταργήσει ἡ Ἑλλάς, τά ἄχρηστα προξενεῖα της στήν Ἀνδριανούπολη καί τήν Σμύρνη, ὅπου δέν ὑφίσταται ὁμογένεια γιά νά ὑποχρεωθεῖ ἡ Τουρκία, κατ’ ἀντιστοιχία νά ἀποσύρει τήν διπλωματική της ἐκπροσώπηση στήν Κομοτηνή καί στήν Ρόδο,
  3. Νά ἀφαιρέσει τήν Ἑλληνική ὑποκοότητα ἀπό τά μέλη τῆς Μουσουλμανικῆς μειονότητος τῆς Θράκης, πού παρά τήν Συνθήκη τῆς Λωζάνης, αὐτοπροσδιορίζονται ὡς Τουρκογενείς καί ἔχουν Τουρκική ἐθνική συνείδηση καί νά τούς ἀπελάσει ἄμεσα, ἄλλωστε τό Τουρκικό θηριῶδες καθεστώς μέ τά Σεπτεμβριανά καί τίς ἀπελάσεις συρρίκνωσε τήν ἀνθούσα στήν Κωνσταντινούπολη Ἑλληνική ὁμογένεια τῶν  000 σέ μόλις 2.500 καί ἡ Ἑλληνική Πολιτεία δέν τόλμησε νά κάνει χρήση τῆς ἀρχῆς τῆς ἀμοιβαιότητος, πού προβλέπεται στήν συνθήκη τῆς Λωζάνης.

Ἄν δέν γίνουν ἄμεσα αὐτά, εἴμεθα ἄξιοι τῆς ὕβρεως τοῦ Τ. Ἐρντογάν καί τῆς ψευδοθρησκείας τοῦ Ἰσλάμ.

Εἰλικρινά, θλίβομαι, διότι, ὅσοι ἐναντιούμεθα στό οἰκουμενιστικό τέρας καί στό διεθνιστικό σύστημα δικαιονόμαστε τόσο ἄμεσα. Ἀντί οἱ Ὀρθόδοξες χῶρες, νά συγκροτήσουν ἕνα πανίσχυρο Ὀρθόδοξο τόξο, συμφύρονται ἐπί 100 χρόνια στίς βρώμικες αὐλές τῶν αἱρετικῶν Λατίνων καί Φράγκων. πού κατέλυσαν τήν Χριστιανική Βυζαντινή αὐτοκρατορία τό 1204 μέ ἀφάνταστο μίσος καί ἀγαλλόμενοι παρηκολούθησαν τήν ἅλωση τῆς Βασιλευούσης τό 1453. Ἐλπίζω νά κατανοεῖται τώρα, πόσο τραγικό λάθος ἦταν ἡ χορήγησις αὐτοκεφαλίας στούς σχισματικούς καί παρασυναγώγους τῆς Οὐκρανίας, κατ’ ἐπιταγή τῶν Εὐρωατλαντιστῶν, γεγονός, πού διέσπασε τήν ἑνότητα τῶν Ὀρθοδόξων Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Διαβάστε περισσότερα

Η Ι.Μητρόπολη Πειραιώς τιμά την Εθνική Παλιγγενεσία με αποκαλυπτήρια ανδριάντος του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου.

Ὁ Κωνσταντῖνος Ἑνδέκατος (ΙΑ΄) Δραγάτσης Παλαιολόγος ἦταν ὁ τελευταῖος ἄξιος κρῖκος μιᾶς χρυσῆς ἁλυσίδας Βυζαντινῶν αὐτο-κρατόρων, μιᾶς αὐτοκρατορίας, πού διάνυσε ὑπερχιλιετῆ πορεία (330-1453) μέ πρῶτο τόν Ἅγιο Βασιλέα καί Ἰσαπόστολο Κωνσταντῖνο τόν Μέγα, τόν κτίτορα τῆς Κωνσταντινουπόλεως, τῆς Βασιλῖδος τῶν Πόλεων, τῆς ψυχῆς τοῦ Γένους μας. Στό αἴτημα τοῦ ἀλλοπίστου κατακτητοῦ Μωάμεθ τοῦ Πορθητοῦ νά παραδώση εἰρηνικά τήν Πόλι, τό σύμβολο τοῦ Βυζαντίου καί τοῦ Ρωμαίϊκου Πολιτισμοῦ, ἀπάντησε στερρῶς μέ ἀποφασιστικότητα καί τόλμη «Τὸ δὲ τὴν πόλιν σοι δοῦναι, οὔτ’ ἐμόν ἐστιν οὔτ’ ἄλλου τῶν κατοικούντων ἐν ταύτῃ· κοινῇ γὰρ γνώμῃ πάντες αὐτοπροαιρέτως ἀποθανοῦμεν καὶ οὐ φεισόμεθα τῆς ζωῆς ἡμῶν» (Τό νά σοῦ παραδώσω τήν Πόλη οὔτε δικό μου δικαίωμα εἶναι οὔτε κανενός ἄλλου ἀπό τούς κατοίκους της· γιατί ὅλοι μέ μιᾶ ψυχή προτιμοῦμε νά πεθάνουμε μέ τή θέλησή μας {παρά νά σοῦ τήν παραδόσουμε} καί δέν ὑπολογίζουμε τή ζωή μας). Μέ τήν ἀπάντησή του αὐτή, ἐξέφρασε ὅλο τό ἡρωϊκό πνεῦμα τῆς παραδόσεώς μας, τό φρόνημα τοῦ συναγωνιζομένου λαοῦ καί τόν ἀγώνα, τό αἷμα καί τίς θυσίες, πού θά ἀπαιτηθοῦν στήν συνέχεια γιά τήν ἐπιβίωση μέσα στήν σκλαβιά τοῦ δούλου Γένους. Ὁ Κωνσταντῖνος Παλαιολόγος κατέστη ἐθνικό καί πανανθρώπινο σύμβολο, ὡς Πρωτομάρτυς μιᾶς νέας ἐποποιΐας, ἀνυποχώρητος στήν προσπάθεια καταλύσεως τῆς ἐδαφικῆς ἀκεραιότητος καί ὑπερασπιστής τῆς Πόλεως-Συμβόλου. Ὁ τελευταῖος αὐτοκράτορας ἐκπροσωπεῖ τήν αἱματηρή θυσία, τό καθῆκον, τό χρέος καί τό ἀνυποχώρητο ἕως θανάτου σθένος γιά τήν προάσπιση τῶν ζωπύρων καί τῆς ἐθνικῆς μας ἐπιβιώσεως. Ἀποτελεῖ ἄξια συνέχεια στήν διιστορική πορεία θυσιῶν γιά τήν ὑπεράσπιση τῆς γῆς μας καί τῆς ἱστορίας της καί τοποθετεῖται δίπλα σέ μεγάλες μορφές προγόνων μας ἀπό τήν ἀρχαιότητα ἀλλά καί ἐπιγόνων του, ὅπως τούς ἀθλοφόρους νεομάρτυρες. Ὡς πρόσωπο σύμβολο ἐκπροσωπεῖ καί τίς 32.000 σφαγιασθέντων μαζί μέ αὐτόν, στήν ὑπεράσπιση τῆς Κωνσταντινουπόλεως. Συνάντησε τόν θάνατο μαχόμενος στά τείχη τῆς Πόλεως κατά τῶν ἀλλοπίστων αἰμοβόρων καί βαρβάρων κατακτητῶν  Ὀθωμανῶν Τούρκων καί ἔτσι ἀναδείχθηκε σέ θρυλική μορφή τῆς λαϊκῆς μας παραδόσεως πού προεικονίζει τούς μάρτυρες καί ἥρωες τῆς Παλιγγενεσίας μας. Σᾶς προσκαλοῦμε ὅλους στά ἀποκαλυπτήρια τοῦ ἀνδριάντος του, δωρεά τοῦ Ἐμπορικοῦ καί Βιομηχανικοῦ Ἐπιμελητηρίου Πειραιῶς πού θά γίνουν στόν αὔλειο χῶρο τοῦ πανηγυρίζοντος Ἱ. Ναοῦ Ἁγίας Τριάδος Πειραιῶς τήν 11η πρωϊνή τῆς Δευτέρας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος 8 Ἰουνίου ἐ.ἔ. παρουσίᾳ τῶν ἀρχῶν τῆς πόλεως.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

Διαβάστε περισσότερα

Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο του μακαριστού Μητροπολίτου πρώην Πειραιώς κυρού Καλλινίκου.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 27 Μαρτίου 2020

ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΝΗΜΟΣΥΝΟΣ ΔΕΗΣΙΣ ΥΠΕΡ ΑΝΑΠΑΥΣΕΩΣ

ΑΟΙΔΙΜΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΥΡΟΥ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ

 

Ἡ Ἱερά Μητρόπολις Πειραιῶς ἀναγγέλει ὅτι τήν Ε΄ Κυριακήν τῶν Νηστειῶν, 5 Ἀπριλίου ἐ.ἔ., εἰς τόν  Ἱερόν Καθεδρικόν Ναόν Παναγίας Τριάδος Πειραιῶς θά τελεσθῇ, κεκλεισμένων τῶν θυρῶν, τό τεσσαρακονθήμερον Μνημόσυνον ὑπέρ ἀναπαύσεως τοῦ Μακαριστοῦ καί Ἀοιδίμου Μητροπολίτου πρώην Πειραιῶς Κυροῦ Καλλινίκου.  

Ο Καθεδρικός Ἱερός Ναός τῆς Παναγίας Τριάδος λειτουργεῖ κατά τάς διατάξεις τῆς κειμένης νομοθεσίας εἰς τά πλαίσια τῶν μέτρων ἀντιμετωπίσεως τῆς πανδημίας.

Ὁ Μακαριστός Γέροντας ἀπό τήν γενέτειρά του τό Βαρθολομιό Ἠλείας, μετέπειτα τήν Ἱερά Μονή Βαρλαάμ Μετεώρων καί ὡς τήν Ἱερά Συνοδική Μονή Παναγίας Χρυσοπηγῆς διῆλθε ὡς δίκαιος ἀνήρ, ἀκάματος διάκονος καί θερμότατος κήρυκας τοῦ Εὐαγγελίου. Ὅταν δέ ἦλθε τό πλήρωμα τοῦ χρόνου «ἐτέθη ὁ λύχνος ἐπί τήν λυχνία». Ἐξελέγη τιτουλάριος Μητροπολίτης Ρωγῶν καί ἀργότερα Μητροπολίτης Πειραιῶς γιά νά πορευθεῖ κατά τήν Σοφία Σολομῶντος «δίκαιος δέ ἐάν φθάση τελευτῆσαι, ἐν ἀναπαύσει ἔσται· γῆρας γάρ τίμιον οὐ τό πολυχρόνιον οὐδέ ἀριθμῶ ἐτῶν μεμέτρηται· πολιά δέ ἐστι φρόνησις ἀνθρώποις καί ἡλικία γήρως βίος ἀκηλίδωτος». (Σοφ. Σολ. 4, 8-9).

Ὁ μακαριστός Μητροπολίτης Καλλίνικος ἦταν θεοσεβής, ἱεροπρεπής, μέ ἐκκλησιαστικό φρόνημα, εὐλαβής, ἀξιοπρεπῶς σοβαρός, ἁπλός, μειλίχιος, εὐπροσήγορος, θερμουργός ἀγωνιστής, παραδοσιακός καί συνάμα πρωτοπόρος, μεθοδικός, ἀκούραστος καί συνεπής. Ἐπέδειξε ἀγαστή συνεργασία μέ τούς ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεως, πού διεποίμανε καί τούς περιποιοῦσε τήν δέουσα τιμή. Οἱ διοικητικές του ἱκανότητες καί ἡ ἀκτινοβολία τῆς παρουσίας του, κατά τήν πολυχρόνιο καί εὐδόκιμο ὑπηρεσία του ὡς Ποιμενάρχου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας βοήθησαν καί εὐεργέτησαν πλῆθος ψυχῶν. Κύριο μέλημά του ἦταν ὁ θεολογικός λόγος καί ἡ Νεότητα. Στεκόταν γιά ὅλους καί πρός ὅλους μέ ἀγῶνα καί ἀγωνία ὡς πνευματικός Πατέρας. Γιά μικρούς καί μεγάλους, μαθητές καί διδασκάλους, περιωνύμους καί ἀσήμους κατά κόσμον, μορφωμένους καί ἁπλοϊκούς, πλουσίους καί πτωχούς, ἰσχυρούς καί ἀδυνάτους.

«Ἀγωνιῶ», συνήθιζε νά λέγει ὁ μακαριστός Ἱεράρχης αἰσθανόμενος τήν πατερική εὐθύνη γιά τούς ἱερεῖς καί τό ποίμνιό του, γιά ὅλη τήν Ἐκκλησία ἡ ὁποία φανερῶς πολεμεῖται καί ἀφανῶς διώκεται.

Ἡ ἐπῳδός του ἦταν: «Ἐλπίζω».  Αὐτή ἡ ἐλπίδα του δέν ἦταν θεωρητική. Φρόντιζε νά πραγματώνεται ἐν ἔργῳ. «Κάθε φορά πού μιλᾶμε γιά Ἐκκλησία» γράφει στό βιβλίο του μέ τίτλο «Ἡ Ὀρθόδοξη ζωή στήν πράξη», «αὐτονόητα κάνουμε θεολογία, καί ταυτόχρονα μεταπηδοῦμε ἀπό τήν ἱστορία στήν αἰωνιότητα». Ἡ ἐκκλησιολογία καί ἡ ἐσχατολογία ἦταν οἱ διαστάσεις τῆς πνευματικότητος καί τοῦ ἔργου του, πού γιά περίπου ἕνα τρίτο του αἰῶνος ἔγιναν οἱ πύλες διά τῶν ὁποίων ὁ Μακαριστός Ἱεράρχης προσήγαγε στό Κύριο ὑγιῆ πνευματικά μέλη τῆς Ἐκκλησίας, ἀνέδειξε ὡς μέντωρ καί ποδηγέτης πλειάδα σεπτῶν Ἱεραρχῶν τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ἐκκλησίας, νέους κληρικούς, καλλιέργησε μοναχικές κλίσεις, ἐνέπνευσε πιστούς ἀνθρώπους, δημιούργησε μέ τούς ἐκλεκτούς συνεργάτες του, τό πλουσιότατο εὐαγές ποιμαντικό ἔργο, τό ὁποῖο περιελάμβανε τόν πρωτοπόρο Ραδιοφωνικό σταθμό «Πειραϊκή Ἐκκλησία», τό ὁμώνυμο Περιοδικό, τίς Νεανικές Κατασκηνώσεις, τά Κατηχητικά Σχολεῖα, τά Ἐνοριακά Πνευματικά Κέντρα, τά Ἐκπαιδευτήρια τῆς νέας γενιᾶς, τίς Σχολές Ἐκκλησιαστικῶν Τεχνῶν, τά συσσίτια καί πλῆθος ἄλλων. Ἡ ὀρθόδοξη θεολογία τήν ὁποία ὑπηρετοῦσε ὡς συγγραφέας, ὡς κήρυκας τοῦ Θείου Λόγου καί ὡς Ποιμενάρχης διαπότιζε τό ἔργο του καί ὁραματιζόμενος τό μέλλον προσέβλεπε σέ ἕνα ἄνοιγμα πρός «τόν σημερινό κόσμο καί τόν ἄνθρωπο πού διψᾶ», ὅπως ἔλεγε. Πάντοτε δέ πρόσθετε: «Ὅλα ἦταν εὐλογία Θεοῦ». Αὐτήν τήν εὐλογία κατέλιπε ὁ Μακαριστός πρώην Ποιμενάρχης μας κυρός Καλλίνικος, σημαντική παρακαταθήκη σέ ὅλους μας καί αὐτήν αὐξάνουμε ὡς ὠφέλεια ψυχική του πομνίου τῆς καθ΄ ἠμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πειραιῶς.

ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ τοῦ Μακαριστοῦ καί Ἀοιδίμου Μητροπολίτου πρώην Πειραιῶς καί Φαλήρου αἰωνία ἡ μνήμη!  

  ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

Διαβάστε περισσότερα

Στον ιστοτόπο αυτό...

 ... μπορείτε να ενημερώνεστε για θέματα τύπου σχετικά με την Ποιμαντική, Ιεραποστολική, Φιλανθρωπική, Νεανική και λοιπή δραστηριότητα της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.

Ο Διευθυντής  Ιδιαιτέρου Γραφείου Σεβασμιωτάτου, Γραφείου Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων

Δημήτριος Αλφιέρης  

Επικοινωνία

 Διεύθυνση

  • Ακτή Θεμιστοκλέους 190

  • ΤΚ 185-39

  • Πειραιάς

Τηλεφωνικό κέντρο

  • 2104514833

Email Επικοινωνίας

  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.